HubSpot - od czego zacząć? Wersje Professional vs Starter

Gubisz się w licencjach HubSpot i nie wiesz jaką wybrać? Poznaj nasze rekomendacje w zakresie ich wyboru

Scenariusz działań, gdy stawiamy na HubSpot Marketing Professional,  a Sales i Service zostaje na Starter

 

  1. Scenariusz ten wybieramy, kiedy krytycznym elementem działań marketingowych jest automatyczna wysyłka mailingów do klientów i budowa procesów obsługi leadów – ponieważ tylko ta wersja zawiera funkcję workflow
  2. Drugim elementem mogącym stanowić decyzję o wejściu w licencję HubSpot Marketing Professional, jest zaawansowana analiza wyników marketingowych, kontroli kampanii i ścieżek atrybucji - w PRO mamy do tego zaawansowane narzędzia

Wybierając wersje HubSpot Sales Starter akceptujemy ograniczenia:

  1. Tylko 2 piepline do monitoringu transakcji – np. nowa sprzedaż i dosprzedaż, nie mamy możliwości wykonania kolejnego np. do szkoleń
  2. Brak szczegółowej analityki sprzedaży za pomocą modułów Sales Analytics
  3. Uproszczony forecasting – bez modułu forecast i raportów sales analytics
  4. Ograniczone możliwości kontroli jakości procesu sprzedaży – system nie wymusza podania danych, aby przenieść transakcję w kolejny etap – brak pól mandatory
  5. Brak możliwości ustawienia własnego wyglądu interfejsu i podziału go na sekcje informacji
  6. Brak możliwości wysyłania automatycznych follow up do maila – nie ma modułu sequencies
  7. Ograniczona funkcja kampanii ABM – Target Accounts - nie można przypisać Decision Maker, Champion etc. 

Wybierając wersje HubSpot Service Starter akceptujemy ograniczenia:

  1. Tylko 2 piepline do ticketów – np. reklamacje i onboarding, nie można zrobić trzeciego np. organizacja szkolenia
  2. Tylko jeden Inbox do którego wpada cała komunikacja z chat, skrzynek pocztowych, formularzy
  3. Brak szczegółowej analityki ticketów za pomocą modułów Service Analytics
  4. Braki w automatyzacji ticketów i automatyzacji procesu ich rozwiązywania
  5. Brak bazy wiedzy
  6. Brak ankiet satysfakcji NPS, CES

TIP! - Kupując Marketing Pro - wniesiesz jednak dużo do licencji Sales Starter - dzieje się tak dzięki rozwiązaniom portalowym HubSpot. Poznaj co dokładnie zyskujesz w tym artykule

Co zyskujesz w licencjach Sales Starter kupując Marketing Professional

Scenariusz działań, gdy stawiamy na HubSpot Sales Professional, a Marketing i Service zostaje na Starter

 

  1. Scenariusz ten wybieramy, kiedy krytycznym elementem działań jest dokładne raportowanie całego procesu sprzedaży  – dostajemy dostęp do zaawansowanego forcastowania, raportowania czynności sprzedażowych i wyników sprzedaży
  2. Drugim elementem mogącym stanowić decyzję o wejściu w licencję HubSpot Sales Professional jest kontrola jakości procesu sprzedaży i jego automatyzacja w zakresie prospectingu, strategii ABM, integracji z LinkedIn oraz przebiegu transakcji przez HubSpot
  3. Trzecim elementem wpływającym na decyzję jest dostęp do 15 nie 2 procesów sprzedaży

Wybierając wersje HubSpot Marketing Starter akceptujemy ograniczenia:

  1. Braku automatyzacji marketingu i lead nurturing
  2. Braki w raportach dotyczących wyników marketingowych – nie mamy funkcji kampanii, traffic analitycs oraz raportów atrybucji
  3. Brak dostępu do zarządzania Social Media
  4. Braki w funkcjach CTA do konwertowania ruchu ze strony www na lead
  5. Brak testów A/B Landing Page i mailingów

Wybierając wersje HubSpot Service Starter akceptujemy ograniczenia:

  1. Tylko 2 piepline do ticketów – np. reklamacje i onboarding, nie można zrobić trzeciego np. organizacja szkolenia
  2. Tylko jeden Inbox do którego wpada cała komunikacja z chat, skrzynek pocztowych, formularzy
  3. Brak szczegółowej analityki ticketów za pomocą modułów Service Analytics
  4. Braki w automatyzacji ticketów i automatyzacji procesu ich rozwiązywania
  5. Brak bazy wiedzy
  6. Brak ankiet satysfakcji NPS, CES

TIP! - Kupując Service Hub  Pro - wniesiesz jednak dużo do licencji Marketing Starter i Sales Starter - dzieje się tak dzięki rozwiązaniom portalowym HubSpot. Poznaj co dokładnie zyskujesz w tym artykule

Co zyskujesz w licencjach Sales Starter kupując Service Professional

Ważne! – Kupienie choć jednej wersji Professional – wpływa pozytywnie na dostęp do nowych funkcji w pozostałych wersjach Starter

 

Kupując HubSpot w danym Hub otrzymujemy specyficzne rozwiązania dla danego Hub – np. w marketingu Social Media, w sprzedaży Sequencies, w service Ankiety ale wybierając wersję PRO, podnosimy też funkcje całego HubSpota, są to tzw. funkcje portalowe.

Dla przykładu:

- funkcja custom reports – umożliwia tworzenie dowolnych raportów

- funkcja workflow – umożliwia automatyzację części procesów

Czyli kupując Marketing Professional – dostaniemy moduł custom reports i workflow do wykorzystania w procesach sprzedaży i service na Starter.

 

Uwaga! – dostajemy praktycznie 80% funkcjonalności tych funkcji, ale nadal są ograniczenia w automatyzacji działań na deal i ticket np. nie można automatycznie założyć ticket i zmieniać na nim danych.