Jak działają calculation properties w HubSpocie?

Pola kalkulacyjne mają szerokie możliwości i mogą być przydatne zarówno w procesach, jak i w raportowaniu

Tworząc nowe calculation property możemy wybrać spośród 7 typów pola.

Spójrzmy na każdy z nich z przykładami:

1. Custom equation

Dzięki temu typowi pola, możemy stworzyć równanie oparte na wartościach w innych polach. Najważniejsza zasada przy jego tworzeniu: jeśli którykolwiek z elementów równania nie będzie miał żadnej wartości, to wynik równania będzie pusty. Wszystkie składowe muszą mieć jakąś wartość, nawet, jeśli miałoby to być 0. Samo równanie posiada pewne ograniczenia techniczne.

Przykład: równanie przeliczające każdą kwotę na dealu na wartość netto (przy uwzględnieniu stawki VAT 23%)

 

2. Min

Ten typ pola kalkulacyjnego pozwala odnaleźć najmniejszą wartość wybranego pola z powiązanego obiektu.

Przykład: najmniejsza wartość w polu Amount spośród wszystkich powiązanych z firmą deali.

 

3. Max

Analogicznie - największa wartość wybranego pola z powiązanego obiektu.

4. Count

Ten typ pola pozwala policzyć ile obiektów danego typu jest powiązanych z danym obiektem.

Przykład: Liczba deali powiązanych z daną firmą.

5. Sum

Ten typ pola pozwala zsumować wartości z wybranego pola na powiązanych obiektach.

Przykład: Suma kwot na powiązanych z firmą dealach

6. Average

Ten typ pola pozwala policzyć średnią arytmetyczną z wartości z wybranego pola na powiązanych obiektach.

Przykład: Średnia kwota na powiązanych z firmą dealach

7. Time between

Ten typ pola pozwala określić czas, jaki minął pomiędzy dwoma polami z datą.

Przykład: Czas, jaki upływa pomiędzy stworzeniem firmy w HubSpocie, a założeniem na niej pierwszego deala. Czas ten byłby liczony tylko w przypadku firm, na których powstał deal. Można następnie tworzyć na podstawie tych danych raporty i porównywać ten czas pomiędzy Contact ownerami.

 

Ważna uwaga:

Każdy typ pola kalkulacyjnego ma na dole możliwość zastosowania dodatkowych warunków. Dzięki temu możemy ograniczyć kiedy kalkulacja działa, a kiedy nie. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcemy, by kalkulacja działała tylko podczas fragmentu procesu sprzedażowego, albo tylko w przypadku firm spełniających odpowiednie warunki.

Przykład użycia - gdybyśmy chcieli stworzyć kalkulację, która działa tylko na wygranych dealach: