Jak HubSpot rozwiązuje kluczowe problemy marketingu i sprzedaży

Poznaj kluczowe wyzwania jakie ma marketing i sprzedaż oraz to, w jaki sposób rozwiązuje je HubSpot

Poznaj rozwiązania dla marketingu

Poznaj rozwiązania dla sprzedaży

Jaką sytuację może pomóc rozwiązać HubSpot w obszarze sprzedaży

 

Sytuacja klienta

W czym pomaga HubSpot

#STANDARYZACJA PROCESU SPRZEDAŻY – Nasze procesy nie działają według jednego standardu. Potrzebujemy, aby nasz zespół sprzedaży pracował na tym samym zdefiniowanym procesie oraz kryteriach. Potrzebujemy jednej wspólnej bazy danych pozwalającej na kategoryzację kontaktów i ich przydział. Jak HubSpot może nam pomóc w tym, aby cały zespół pracował według jednego standardu?

●      Utrzymanie spójnego procesu sprzedaży dzięki standaryzacji procesu sprzedaży na CONTACTS, COMAPNIES i DEALS

●      Szybkie tworzenie widoków pracy, umożliwiających skoncentrowanie się na najważniejszych kontaktach i zadaniach

●      Jedna baza danych, która może zawierać wszystkie źródła kontaktów, a każdy z nich jest odpowiednio opisany, z pełną dostępnością historii kontaktów

●      TASK QUES – budowa listy zadań z podziałem na kolejki zadań i automatyzacją ich realizacji, kontrola i raportowanie wykonywania zadań

●      Rozbudowana analityka i raportowanie sprzedaży – moduły SALES ANALYTICS, FORECAST i CUSTOM REPORTS

#NOWE DZIAŁANIA – Planujemy rozbudować działania prospectingowe i pozyskiwania nowych klientów. Jak HubSpot może nam pomóc z dotarciem do nowych klientów i zarządzaniem procesem sprzedaży? Jak mogę automatyzować prospecting?

●      HubSpot wspiera strategie prospectingowe własnymi narzędziami jak TARGET ACCOUNTS do strategii ABM, integracją z LinkedIn Sales Navigator, jak i zewnętrznymi aplikacjami jak LEAD JET czy LINKEDIN HELPER

●      LEAD JET – przeniesie automatycznie dane z LinkedIn do HubSpot i wyświetli dane z HubSpot w LinkedIn

●      LINKEDIN HELPER – zautomatyzuje kampanie prospectingowe na LInkedIn

●      Praca na CONTACTS i COMPANIES w HubSpot – rejestracja wszystkich czynności sprzedażowych – telefonów, maili, spotkań, zadań, notatek i transakcji

●      Automatyczny SCORING na bieżąco określi potencjał kontaktu na podstawie jego działań i powiadomi sprzedawcę o możliwości zwiększenia szansy na sprzedaż

●      Integracja z LinkedIn Sales Navigator pozwala na uzupełnianie HubSpot o lepszej jakości dane i lepszą segmentację klientów np. rozpoznanie kim jest prywatny adres email

●      TARGET ACCOUNTS – funkcjonalność pozwalająca na tworzenie i zarządzanie w HubSpot strategią ABM

 

#DŁUGI PROCES SPRZEDAŻY – Nasz proces sprzedaży prowadzony jest miesiącami. Jak HubSpot może mi pomóc utrzymać kontakt z klientem, tak aby w długim okresie utrzymać jego zaangażowanie?

●      Automatyzacja sekwencji wykonywanych zdań za pomocą SEQUENCIES, stworzenie sekwencji zadań przypominających o kontakcie z klientem, sprzedawca nie zapomni, że ma powrócić do klienta z kontaktem

●      SEQUENCES automatycznie wyśle przygotowane serie spersonalizowanych wiadomości email i follow up – tak aby odciążyć ręczną pracę sprzedawcy

●      Dzięki DOCUMENTS możemy udostępniać kontaktowi interesujące materiały oraz śledzić jego aktywność względem ich oglądania np. czy czyta ofertę

●      MARKETING EMAILS – możemy budować sekwencje automatycznych mailingów wysyłanych do klienta i ocieplać kontakt – po stronie działań LEAD NURTURING

●      LISTS – możemy posegmentować klientów również na etapach transakcji i zastosować spersonalizowaną komunikację do klientów którzy mają otwarty DEAL, marketing ma dostęp do danych, na jakim etapie jest klientów i może użyć ADS oraz MAILING do komunikacji z tą listą

#BIEŻĄCY NADZÓR NAD DZIAŁANIAMI – Chcemy, aby wszystkie działania zarówno te pracowników jaki i klientów zostały automatycznie zaraportowane w systemie (telefony, maile, spotkania). Jak HubSpot może mi dostarczyć informacje o tym, jakie czynności sprzedażowe wykonuje mój zespół sprzedaży?

●      Wtyczka do Outlook lub Gmail – automatyzacja rejestracji kontaktów oraz maili, dostęp do danych i narzędzi HubSpot – podgląd danych kontaktu, użycie szablonów i snipptes, linki do spotkań

●      Aplikacja mobilna CRM na telefon – umożliwia rejestrację telefonów, zadań, notatek

●      Integracja z kalendarzem Outlook Gmail – automatyzacja rejestracji spotkań w CRM

●      Dzwonienie lub wysyłanie maili z HubSpot – automatyzacja rejestracji ilości telefonów, wraz z opcją ich nagrywania

●      Raporty podsumowania aktywności sprzedażowych, dedykowany moduł raportowy SALES ANALYTICS – wiemy, ile telefonów, spotkań, maili wysyłanych do kontaktów

●      Automatyczna analiza aktywności sprzedażowych – dostęp do informacji o czasie wykonywania kontaktów i zadań, ich ilości oraz przełożenia na zamykane transakcje

#DECYZJE W OPARCIU O FAKTY – Szukamy rozwiązań, które pozwolą nam szczegółowo zaraportować aktywności wykonywane przez sprzedaż czy forecast sprzedaży. Jak HubSpot może mi pomóc w raportowaniu działań sprzedażowych i czy możliwe jest, aby zajmowało mi to mniej czasu niż obecnie?

●      Moduł FORECAST – śledzenie Forecast sprzedaży – podział na pracowników i zespoły, możliwość wysyłania aktualizacji forecastu

●      SALES ANALYTICS – zaawansowane raportowanie sprzedaży od aktywności sprzedażowych, po Forcast i pracę na transakcjach

●      Wtyczka do Outlook lub Gmail – automatyzacja rejestracji kontaktów, dostęp do danych i narzędzi HubSpot

●      Aplikacja mobilna CRM na telefon – pełen dostęp do danych, zadań i spotkań

●      Integracja z kalendarzem Outlook Gmail – link do umawiania spotkań w mailu oraz kalendarz osadzany na stronie www

●      Dzwonienie lub wysyłanie maili z HubSpot z automatyczną ich rejestracją

●      Raport podsumowania aktywności – wiemy, ile telefonów, spotkań, maili wysyłanych do kontaktów

●      Śledzenie aktywności za pomocą automatycznie uzupełnianych danych o historii działań sprzedażowych

#JEDEN SYSTEM - Dziś marketing i sprzedaż pracują na osobnych systemach. Tracimy bardzo dużo czasu na przepływ informacji i komunikację. Na czym polega w HubSpot integracja procesów marketingu i sprzedaży, jak wygląda proces wspólnej pracy na kontaktach?

●      Baza CONTACTS – wszystkie dane kontaktów są w jednym miejscu, do którego ma dostęp marketing i sprzedaż

●      Możliwość filtrowania aktywności na kontaktach od strony marketingu – np. czytane maile i sprzedaży np. wykonane telefony

●      Kontakty są odpowiednio tagowane, tak aby było wiadomo jaki jest ich status i w którym miejscu lejka marketingowego oraz sprzedażowego się znajdują

●      Kontrola Lejka za pomocą pola LIFECYCLE STAGE – wiemy który kontakt jest po stronie marketingu a który po stronie sprzedaży

●      WORKFLOW oraz LEAD SCORING – automatyzacja przekazywania kontaktów do sprzedaży po osiągnięciu określonej ilości punktów – automatyczne notyfikacje do sprzedaży po wygenerowaniu ocieplonego kontaktu

#KONTROLA NAD KONTAKTAMI – Chcemy mieć kontrolę nad kontaktami w CRM tak, aby każdy wartościowy kontakt został podjęty i odpowiednio przeprocesowany. Jak HubSpot zagwarantuje mi, że zespół sprzedaży pracuje na wszystkich ważnych kontaktach?

●      Automatyczne zbieranie przez system najważniejszych aktywności sprzedażowych – mail, telefon, spotkanie, task, notatka, deal

●      Automatyczna analiza aktywności sprzedażowych – dostęp do informacji o czasie wykonywania kontaktów i zadań, ich ilości oraz przełożenia na zamykane transakcje

●      Zaawansowane raportowanie SALES ANALYTICS pomagające zaraportować aktywności sprzedażowe per sprzedawca i zespół. Umożliwienie kontroli ilości telefonów, maili, spotkań i zadań

#AUTOMATYZACJA PRACY – W naszych procesach sprzedażowych, wykonujemy bardzo dużo rutynowych czynności – oferty, raporty, zbieranie danych. Chcemy skupić większą siłę na działaniach telefonicznych, mailowych i kontaktach z klientami. Jak HubSpot może pomóc mojemu zespołowi w tym, aby miał więcej czasu na podjęcie aktywności stricte sprzedażowych?

●      Systematyzacja pracy sprzedaży dzięki dostępowi do narzędzi, które może dzielić między sobą cały zespół

●      DOCUMENTS – trzymanie dokumentów w HubSpot i śledzenie ich otwierania

●      SNIPPETS – szybki dostęp do najważniejszych linków oraz informacji tekstowych wklejanych do pisanego maila – gotowe bloki tekstu

●      TEMPLATES – szablony maili które można szybko wkleić do pisanego do klienta maila

●      QUOTES – generator prostych ofert dla klientów, możliwość dołączania produktów do ofert

●      PRODUCTS – katalog produktów do podłączania pod transakcje oraz do ofert

●      SEQUENCES – automatyczne maile follow up do klientów wraz z automatyzacją zadań do sprzedaży

#AUTOMATYZACJA KOMUNIKACJI – Wysyłamy bardzo dużo maili i ofert do klientów. Jak możemy ten proces zautomatyzować i zwiększyć zasięg naszej komunikacji, jakie funkcje ma w tym zakresie HubSpot?

●      SEQUENCES – możliwość wykorzystania automatycznych sekwencji maili wysyłanych w paczkach – z automatycznym follow up ich otwierania oraz automatyzacją zadań

●      WORKFLOWS – automatyzacja komunikacji marketingowej i sekwencji maili marketingowych – obsługa lead nurturing

●      Aplikacja LINKEDIN HELPER – integracja z LinkedIn i automatyzacja wysyłania masowych wiadomości na LinkedIn

 

#INTEGRACJE – Dziś w procesach sprzedaży korzystamy z wielu dodatkowych systemów (np. ERP, faktury, oferty). Jak HubSpot może się integrować z innymi rozwiązaniami?

●      API HubSpot – gotowe API REST do podłączenia HubSpot w obie strony, z dowolnym systemem który też wystawia API

●      OPERATIONS HUBS dodatkowy HUB – funkcjonalność webhook, umożliwiająca automatyczne przekazanie informacji do zewnętrznego systemu

●      Marketplace – setki aplikacji do podłączenie do HubSpot SMS, Webinar, Trello, Slack i wiele innych

Jaką sytuację może pomóc rozwiązać HubSpot w obszarze marketingu

 

Sytuacja klienta 

W czym pomaga HubSpot

#NOWE DZIAŁANIA MARKETINGOWE - Chcemy mocniej ruszyć z kampaniami marketingowymi (reklama, tworzenie treści, SEO) - Jak HubSpot może mi pomóc w lepszym monitorowaniu wyników reklam, działań social media, SEO i bloga?

●      HubSpot może połączyć raportowanie wszystkich działań marketingowych w jednym miejscu, posiada zestaw narzędzie to tworzenia kampanii i ich monitoringu – zyskujemy pełen obraz działań

●      ADS – podłączenie kont reklamowych i monitoringi tego, ile reklamy dostarczają kontaktów i klientów

●      EMAIL MARKETING – prowadzenie kampanii mailingowych i śledzenie ich skuteczności

●      LANDING PAGES – kompletny system do ich tworzenia z analityką oraz narzędziami testów A/B

●      SOCIAL MEDIA – możliwości prowadzenia kalendarza postów i śledzenie konwersji z social media – wiemy, ile mamy kontaktów z tych działań, nie tylko zasięgów

●      SEO – monitoring skuteczności bloga, podpowiadanie słów kluczowych w artykułach, monitoring konwersji z artykułów na kontakty

●      CAMPAIGN – pełne monitorowanie przychodów z kampanii reklamowych oraz ich ROI – w jednym miejscu łączymy wyniki wszystkich działań

●      TRAFFIC ANALITICS – raportowanie skuteczności pozyskiwania klientów różnych kanałów marketingowych, wraz z ich konwersją na kontakty i klientów

●      ATTRIBUITION REPORTS – raportowanie przełożenia działań marketingowych na pozyskanie kontaktu, transakcji i przychodu – wiemy co na ścieżce klienta najwięcej wpływa na konwersję

#MONITORING DZIAŁAŃ - Obecnie mamy duży problem z monitoringiem, które z działań marketingowych daje nam największe przełożenie na wyniki sprzedaży - Jak HubSpot pomoże mi śledzić efektywność działań i wybrać te, które dają największy zwrot?

●      Połączenie pracy marketingu i sprzedaży na tym samym CRM, daje nam możliwość śledzenia całości lejka, marketing wie którzy klienci przechodzą do fazy transakcji i którzy z nich stają się klientami

●      Funkcja CAMPAIGNS – pełne monitorowanie przychodów z kampanii reklamowych oraz ich ROI, wiedza o tym, ile nowych kontaktów pozyskaliśmy, ile kontaktów w bazie miało kontakt z kampanią

●      TRAFFIC ANALYTICS – raportowanie skuteczności pozyskiwania klientów różnych kanałów marketingowych – pełny monitoring konwersji na CONTACT i CUSTOMER

●      ATTRIBUITION REPORTS – raportowanie przełożenia działań marketingowych na pozyskanie kontaktu, transakcji i przychodu – wiemy co na ścieżce klienta najwięcej wpływa na konwersję

#POPRAWA WYNIKÓW - Podejmujemy różne działania marketingowe (reklama, blogi, webinary), ale bez większych sukcesów w generacji leadów - Jak możemy je poprawić dzięki zastosowaniu HubSpot?

●      HubSpot zapewnia pełne monitorowanie skuteczności prowadzenia kampanii reklamowych oraz wszystkich podejmowanych w Internecie działań.

●      Dzięki raportowaniu TRAFFIC ANALYTICS, CAMPAIGNS, ATTRIBUTION REPORTING otrzymujemy wiedzę o tym co dokładnie stworzyło kontakt, transakcję i przychód.

●      Każde narzędzie HubSpot jak Landing Page, Mailing, Formularz czy CTA ma własne raporty analizujące jego wyniki

●      Funkcja CAMPAIGNS – można do niej podłączyć wszystkie działania w HUBSPOT oraz UTM z zewnętrznych działań i mierzyć zasięgi działań, przełożenie na nowych klientów oraz potencjalną sprzedaż

#MINIMALIZACJA ILOŚCI NARZĘDZI - Potrzebuję zminimalizować ilość narzędzi marketingowych i mieć wszystko w jednymi miejscu, tak aby ograniczyć skomplikowane raportowanie oraz konieczność nauki wielu narzędzi - Jak HubSpot łączy rozwiązania mailingu, landing page, chat, bot, automatyzacji marketingu i raportowania w ramach jednego rozwiązania?

●      HubSpot zastępuje większość narzędzi marketingowych, dając do nich dostęp w jednym miejscu

●      Analityka internetowa

●      Prowadzenie reklam

●      Landing Page

●      Mailing

●      Lead Nurturing

●      CTA

●      Blog

●      Chat

●      Bot

●      Formularze

●      Pop – Up

●      CRM dla marketingu

 

#AUTOMATYZACJA ZADAŃ – Obecnie w mojej pracy bardzo dużo czasu poświęcamy na zbieranie i analizę danych, raportowanie, wysyłanie informacji i przekazywanie leadów w formie plików - Jak Hubspot może automatyzować moje codzienne działania, aby oszczędzać mój czas i wyeliminować rutynowe czynności?

●      Dzięki funkcji WORKFLOW możemy automatyzować pracę zespołu marketingu, powodując automatyzację zmian danych w systemie, notyfikacji, raportowania czy scoringu.

#NOWA STRATEGIA DIGITAL - Nasza organizacja się rozwija a marketing internetowy nie był do tej pory jej mocną stroną - Jak dzięki HubSpot możemy nadrobić dystans, przyspieszyć działania i poświęcić czas na te, które faktycznie dadzą zwrot w krótkim czasie?

●      HubSpot pomaga od początku monitorować działania marketingowe, a tym samym ułatwia eliminowanie nieskutecznych kampanii – zmniejszając ryzyko wejścia w nieefektywne obszary – wiemy która reklama działa, a która nie, czy blogi konwertują na klientów itd.

●      Ważnym elementem jest również to, że wspiera narzędziowo wszystkie elementy strategii digital. Mamy dostęp do dokładnego monitorowania strategii treści, wyników SEO czy reklam. Tym samym jesteśmy w stanie dostarczyć dane potwierdzające skuteczność prowadzanych działań.

●      Zespoły marketingowe są zazwyczaj małe co wymaga od razu odpowiedniego zaplanowania powtarzalnych działań oraz automatyzacji ich pracy. Tak aby skupić się bardziej nad strategią działań niż pracą operacyjną.

●      Automatyzacje WORKFLOW pomogą odzyskać czas z rutynowanych czynności wynikających ze zmian danych czy raportowania. Przenosząc pracę w obszary o większej krańcowej wartości, jak opracowanie strategii

●      W początkowych fazach działań, zespół marketingu może nie mieć doświadczenia i wiedzy w zakresie analizy zdań marketingowych, system raportowania wyników dostępny w HubSpot, skupia się na najważniejszych KPI i pozwala szybko analizować wyniki, nawet początkującym pracownikom

#OGRANICZONY ZESPÓŁ MARKETINGU - Mamy mało osób w marketingu - Jak HubSpot może nam pomóc zwiększyć skalę działań marketingowych, nie zwiększając ilości personelu? W jakich zadaniach może mnie odciążyć?

●      Kluczem do efektywności działań marketingowych w małym zespole, jest prowadzenie powtarzanych, przewidywalnych i mierzalnych działań marketingowych

●      HubSpot umożliwia szybkie tworzenie nowych landing page, mailingów, postów social media, CTA, na bazie już wcześniej wypracowanych szablonów

●      Funkcja CLONE – umożliwia szybkie stworzenie nowej treści na bazie już istniejącej

●      Ogromnym ułatwieniem jest automatyzacja raportowania i oszczędność czasu w tym zakresie – gotowe raporty TRAFFIC ANALYTICS, CUSTOM REPORTS, raporty skuteczności każdej funkcji – pokazują najważniejsze dane o skuteczności, bez koniczności skomplikowanych analiz

●      WORKLOW HubSpot jest w stanie zautomatyzować pracę – zmieniając automatycznie dane w systemie, przekazując dane do sprzedaży czy automatyzując raportowanie

#ZWROT Z TWORZONEGO CONTENTU - Tworzymy dużo treści blogowych - W jaki sposób możemy zwiększyć ich skuteczność w obszarze generacji leadów? Jakie funkcje generacji leadów z treści ma HubSpot?

●      Funkcja SEO HubSpot umożliwia kontrolę strategii tworzenia treści – analizy ruchu pozyskiwanego na opracowane blogi, zaplanowania pisania treści poprzez analizy słów kluczowych oraz analizy konwersji z bloga dzięki funkcji CTA HubSpot

●      Raporty TRAFFIC ANALYTICS pokazują, jak rośnie ruch z bloga i ile kontaktów pozyskano z niego. Tym samym jesteśmy w stanie pokazać zwrot z pisanych treści, ponieważ widzimy ilości pozyskanych kontaktów

●      Umieszczenie CTA wygenerowanego w HubSpot w wpisie blogowym, umożliwia budowę ścieżek konwersji na landing page, i tym samym zwiększenie ilość generowanych z treści leadów

●      Integracja z SERACH CONSOLE – podpowiada z jakich słów kluczowych jest ruch na stronie WWW i umożliwia stworzenie strategii zmiany treści

 

#KONTROLA LEJKA MARKETINGOWEGO - Chcemy mieć kontrolę nad leadami kierowanymi do sprzedaży i pewność, że wszystko co zostało przekazane jest odpowiednio przeprocesowane, a ja mam informację zwrotną o jakości dostarczanych leadów - Jak Hubspot kontroluje cały lejek marketingowy?

●      Zespoły marketingu i sprzedaży pracują na tych samych danych klientów CONTACS i COMPANIES, mogą łatwo monitorować działania prowadzone przez marketing i sprzedaż

●      Zespół marketingu ma również możliwość zaraportowania jak dane działanie marketingowe zamienia się na pozyskanie klienta oraz wyniki sprzedaży, dzieje się tak dzięki śledzeniu całej ścieżki od leada do zamykanej w CRM transakcji

●      ATTRIBUTION REPORTS zaraportują jakie działania sprzedaży i marketingu wpływają na pozyskanie danego klienta, założenie transakcji czy przychód

#LEAD NURTURING - Jesteśmy zainteresowani narzędziami do automatyzacji marketingu, lead nurturingu, automatyzacji scoringu - W jaki sposób HubSpot zapewnia takie funkcje, czy są trudne do nauczenia i implementacji?

●      Funkcja WORKFLOW HubSpot w połączeniu z LEAD SCORING daje możliwość budowy procesów lead nurturing oraz automatyzacji czynności marketingowych

●      Do celów Lead Nurturing możemy wykorzystywać dowolne dane zgromadzone w HubSpot – kliknięcia w reklamy, czytanie maili, odwiedzanie stron, obecności na webinarach

●      Funkcja WORKFLOW zapewnia też automatyzację pracy marketingu – może tworzyć zadania, zmieniać dane kontaktów, przekazywać automatycznie informacje do sprzedaży

●      Jeżeli dodamy do HubSpot aplikacje Webinar, SMS, Slack czy Asana, to w ramach WORKFLOW, możemy też dodać te aplikacje do automatyzacji

#WEBINAR - Szukamy rozwiązań do prowadzenia skutecznych webinarów - Jak HubSpot wspiera ten obszar, zapewniając informacje o tym kto był i jak długo na webinarze. Jak możemy te informacje segmentować dzięki HubSpot?

●      HubSpot posiada wiele wtyczek, umożlwiających jego połączenie z systemami do webinar np. ZOOM, ClickMeeting

●      Rekomendujemy aplikację ZOOM ze względu na zaawansowaną analitykę jaką otrzymujemy w HubSpot. Czasy przebywania na webinarze, % obejrzenia czy uczestnictwo

●      HubSpot automatycznie zbiera informacje o zachowaniach klientów podczas webinar i przeprowadza ich automatyczną segmentacją, według określonych przez marketing parametrów

#INTEGRAJCA MARKETINGU I SPRZEDAŻY - Chcemy, aby zespoły marketingu i sprzedaży, pracowały na spójnych procesach, danych i narzędziach raportowych. Jak HubSpot wspiera działanie marketingu i sprzedaży, jak jednego zgranego zespołu?

●      CONTACTS – wszystkie dane kontaktów są w jednym miejscu, do którego ma dostęp marketing i sprzedaż

●      Kontakty są odpowiednio tagowane, tak aby było wiadomo jaki jest ich status

●      Kontrola Lejka za pomocą pola LIFECYCLE STAGE – wiemy który kontakt jest po stronie marketingu a który po stronie sprzedaży

●      WORKFLOW oraz LEAD SCORING – automatyzacja przekazywania kontaktów do sprzedaży po osiągnięciu określonej ilości punktów