HubSpot/GoogleAds - Modele atrybucji

Modele atrybucji pozwalają określać, w jakiej części poszczególne interakcje z reklamą będą uznawane za źródło konwersji. Pojęcie jest wykorzystywane w Google Adwords oraz HubSpot, jednak na każdej z platform istnieje ich inna definicja.

HubSpot - Modele atrybucji


Modele atrybucji pozwalają określać, w jakiej części poszczególne interakcje z reklamą będą uznawane za źródło konwersji. https://knowledge.hubspot.com/ads/ads-attribution-in-hubspot

  • First form submission >> Pierwsze przesłanie formularza: 
    • pokazuje kontakty, które kliknęły śledzoną reklamę, a następnie przesłały formularz w Twojej witrynie po raz pierwszy podczas tej samej sesji. Konwersja nie musi polegać na przesłaniu formularza, może to być na przykład rejestracja w Shopify, która zostanie uwzględniona w tym raporcie. Ten raport jest wybierany domyślnie i pomaga określić, które reklamy najskuteczniej zachęcają nowych użytkowników do interakcji z Twoją witryną.
  • First web session >> Pierwsza sesja internetowa
    • pokazuje wszystkie kontakty, których kliknięcia reklamy spowodowały pierwszą sesję w Twojej witrynie. Kontakty w niniejszym raporcie mają oryginalne źródło z Paid Search lub Paid social domyślnie, ponieważ ich pierwsza wizyta na swojej stronie był napędzany przez reklamy. Ten raport pomaga określić, które reklamy są najbardziej skuteczne w jazdy odwiedzających do Twojej witryny i uświadomienie im działalności.

  • Influenced first form submission >> Wpłynęło na pierwsze przesłanie formularza: 
    • pokazuje kontakty, które kliknęły śledzoną reklamę, a następnie przesłały formularz w Twojej witrynie po raz pierwszy w późniejszym czasie. Jest to podobne do raportu przesłania pierwszego formularza, z tą różnicą, że kliknięcie reklamy kontaktu i przesłanie pierwszego formularza nie nastąpiły podczas tej samej sesji . Ten raport pomaga określić, które reklamy skłoniły użytkowników do powrotu do Twojej witryny.
  • All form submissions >> Wszystkie przesłania formularzy:  
    • pokazuje kontakty, które kliknęły śledzoną reklamę, a następnie przesłały formularz w Twojej witrynie podczas tej samej  sesji, niezależnie od tego, czy było to ich pierwsze przesłanie formularza, czy też istniały wcześniej jako kontakt na Twoim koncie HubSpot przed kliknięciem ogłoszenie.
  • Re-engagement >> Ponowne zaangażowanie: 
    • pokazuje kontakty, które ponownie kliknęły w reklamę po tym jak wcześniej zostały kontaktami.

Google Ads - Modele atrybucji


Modele atrybucji pozwalają określać, w jakiej części poszczególne interakcje z reklamą będą uznawane za źródło konwersji. https://support.google.com/google-ads/answer/6259715?hl=pl

Ostatnie kliknięcie: przypisuje cały udział w konwersji reklamie, która została kliknięta jako ostatnia, i powiązanemu z nią słowu kluczowemu.

Pierwsze kliknięcie: przypisuje cały udział w konwersji reklamie, która została kliknięta jako pierwsza, i powiązanemu z nią słowu kluczowemu.

Liniowy: równomiernie przypisuje udział w konwersji wszystkim interakcjom z reklamą na ścieżce.

Spadek udziału z upływem czasu: przypisuje większy udział kliknięciom, które nastąpiły w najkrótszym czasie przed konwersją. Udział jest przypisywany z uwzględnieniem 7-dniowego okresu połowicznego zaniku. Oznacza to, że interakcji z reklamą, która ma miejsce 8 dni przed konwersją, przypisuje się o połowę mniejszy udział w konwersji niż interakcji z reklamą występującej 1 dzień przed konwersją.

Uwzględnienie pozycji: przypisuje 40% udziału pierwszej i ostatniej interakcji z reklamą oraz powiązanym z nimi słowom kluczowym, a pozostałe 20% udziału po równo innym interakcjom z reklamą na ścieżce.

Oparty na danych: rozdziela udział w konwersji na podstawie historycznych danych związanych z działaniem powodującym konwersję. Różni się od innych modeli atrybucji tym, że używa danych o konwersji z Twojego konta do obliczania rzeczywistego udziału poszczególnych interakcji na różnych etapach ścieżki konwersji. Uwaga: ten model jest dostępny tylko na kontach z wystarczającą ilością danych. Więcej informacji o przypisywaniu udziału w konwersji opartym na danych